Всі давно знають, що запахи нерозривно пов’язані з нашими емоціями. Одні аромати додають активного ентузіазму, а інші заганяють під ковдру з чашкою кави. Природно, напрошується питання, чому ж не можна створити один універсальний парфум, який ідеально підходив би на всі випадки життя і кожній людині? Насправді запахи впливають на наші емоції і сексуальні потяги дуже індивідуально, і якщо в однієї особистості аромат викликає депресію і вводить в зневіру, то інша може під впливом того ж самого запаху пурхати, як метелик.
Виходить так, що аромат здатний викликати у нас абсолютно непередбачувані і протилежні емоції. І все-таки, від чого ж саме, насправді, залежить наше сприйняття запахів?
Зв’язок ароматів з емоціями
А ось саме сприйняття складається не тільки з відчуттів нашого нюху, а й з подій, емоцій, що асоціюються з цим почуттям.
Запах здатний викликати потужну емоційну реакцію. Мало того, дуже багато хто з особистісних парфумерних уподобань грунтуються тільки на емоційних враження.
Зв’язок ароматів з емоціями зовсім не є союзницькою роботою поетів і парфумерів. Справа все в тому, що нюхові рецептори тісно пов’язані з лімбічною системою – самою примітивною частиною мозку, яка відповідає за зберігання і поводження наших емоцій. Відчуття запаху розпізнається за допомогою кори головного мозку, де і проходить сам процес. Таким чином виходить, що при найменшому згадуванні або прослизнувшій думці наприклад запаху карамелі, лімбічна система автоматично викликає в пам’яті ті емоції, які непрямим або прямим чином були пов’язані з цим запахом.
Самонавіювання
Поліпшити самопочуття і підвищити настрій може скоріше не сам аромат, як наші власні очікування від нього. Самонавіювання здатне обдурити наш нюх. Якщо людина очікує відчути певний запах, то він його відчує, навіть якщо йому піднесуть звичайну воду, нехай навіть вважатиме даний аромат трохи слабким, але він обов’язково його відчує.
У сучасному світі прийнято вважати, що симпатія і неприязнь до певних запахів є вродженою рисою. Також це доведено і практичними дослідами, які проводилися за допомогою сканування головного мозку. Тим не менше, по відношенню до парфумерних переваг не можна бути повністю впевненим у тому, що дана теорія в цілому виправдовує себе.
Національні традиції
Велетенську роль у парфумерних симпатіях грають різні міжнаціональні традиції. В Англії, запах хризантем викликає асоціації з романтичними почуттями, ніжністю. Тому, хризантеми як правило дарують на побаченнях або прикрашають ними будинок. А ось у французів дані квіти прийнято класти на могили, так як вони є символом смерті.
Насправді, симпатія до парфумерії – досить особисте питання, пов’язане зі спогадами або подіями з життя певної, конкретної людини. Існує також думка, що більшість людей світу вибирають знайомі запахи, розгадка в тому, що ми набагато комфортніше себе почуваємо, коли знаємо чим пахнемо!