Як ви думаєте, чи часто ви стикаєтеся з ситуацією, коли вами маніпулюють? Маніпулюють значить здійснюють психологічний тиск, наприклад, як начальники маніпулюють підлеглими. Це може виявитися набагато частіше, ніж ви думаєте. Є маса способів підвести людей до потрібного рішення, причому він буде переконаний в тому, що це рішення прийняв він сам. Корисно знати ці способи, застосовувати їх час від часу і не попадатися на ці виверти самому. Ось кілька самих загальнодоступних способів психологічного тиску на людей.
1. Посмішка
Щоб привернути до себе людину, потрібно їй посміхатися. Причому посміхатися не машинально, тільки ротом, а посміхатися ще й очима. Торгові агенти мережевих компаній спеціально вчаться щиро посміхатися, щоб підвищити рівень своїх продажів. Справа в тому, що щира посмішка викликає мимовільну усмішку у відповідь в опонента, після чого йому досить непросто буде поміняти лінію поведінки.
2. Вилка
Людині потрібно задавати такі питання, на які неможливо відповісти «ні». Наприклад, «тобі зі мною зручно зустрітися в десятій або дванадцятій?» або «яка ціна Вас більше влаштовує: 600 грн або 170?»
3. Копіювання
Вступаючи в діалог з людиною, після кількох хвилин розмови, починаємо копіювати його міміку і жести. Він мимоволі починає думати, що ви перебуваєте на його хвилі і теж починає копіювати вас. В результаті вам простіше буде отримати потрібне вам рішення.
4. Згода
Ніколи не сперечайтеся, це тільки роздратує опонента і зміцнить його в своїх позиціях. В ідеалі потрібно вислухати співрозмовника, киваючи головою і погоджуючись з ним в ході розмови, він втрачає пильність, підсвідомо сприймаючи вас як однодумця, і ви ненав’язливо пропонуєте своє рішення проблеми.
5. Виявлення потреб
Тут важливо не помилитися в тому, що ж насправді потрібно людині, якщо його потреба досить відома, то потрібно піднести йому ситуацію у вигідному світлі: яку ж саме користь у вирішенні своєї проблеми отримає він від пропонованого рішення (купленого товару).
6. Фактор першопрохідника
Людина побоюється робити щось першим, тому якщо мова йде про покупку товару, то потрібно його переконати (на емоціях), що сьогодні цей товар з руками рвуть, і що йому може не дістатися. Тут спрацьовує стадний інстинкт і страх залишитися обділеним (як так усе взяли, а я не встиг?). Зрозуміло, цей пункт можна переробити і під інші ситуації. Тут не можна вмовляти, інакше не спрацює фактор страху втрати.
7. Подати себе у вигідному світлі
Цей пункт краще виконати в першу чергу, якщо ви вперше зустрічаєтеся з людиною або не бачили її приблизно півроку. У житті добре працює приказка «Зустрічають по одягу …», тому люди в перші тридцять секунд оцінюють ваш зовнішній вигляд і стиль одягу, потім п’ятнадцять секунд оцінюється вашу манера поведінки і жестикуляція, і ще п’ятнадцять секунд залишається на манеру і грамотність мови. Враження, яке ви справили на людину в першу хвилину спілкування є самим стійким і дуже важливо цей момент не залишити без уваги.
8. Слова-паразити
Потрібно стежити за своєю мовою і нещадно від них позбавлятися. Наприклад, у фразі «це знову я» паразитом є слово «знову». Інакше цю фразу можна вимовити як «я вам ще не набрид?»
9. Емоційність мови
Свою позицію потрібно викладати захоплено. Причому жінки більш схильні виявляти емоції, ніж чоловіки, відповідно в спілкуванні з жінками потрібно активно використовувати міміку, з чоловіками – навпаки. Найбільший ефект виходить, якщо з жінкою мовою міміки і жестів спілкується чоловік, у неї складається враження, що він чуйний і розуміючий чоловік. І навпаки, якщо жінка спілкується з чоловіком стримано, то мимоволі у нього складається така думка, що на неї можна покластися і їй можна довіряти.
Це основні моменти, які потрібно враховувати при спілкуванні з іншими людьми, які можуть помітно полегшити ваше життя і позбавити вас від можливості потрапити під чужий вплив.