Ми жінки. Ми матері. Ми друзі. Ми дочки. Ми працюємо. Ми члени спільнот і організацій. З усього цього виникає питання: як знайти час, щоб жити для себе? Відповідь лежить на поверхні – потрібно навчитися говорити «ні».
Ми, звичайно, і так часто говоримо це слово: коли дитина поводиться капризно, коли родичі поводяться негарно. Але як навчитися говорити “ні” начальникові, набридливим подругам? Все ж, коли ви опануєте мистецтво вчасно говорити ні, ви отримаєте безліч цінного вільного особистого часу. Ви нарешті зможете бути самою собою, а ваша сім’я отримає від цього тільки користь.
Як навчитися говорити ні? Запам’ятайте кілька правил. Оскільки багато жінок настільки звикли бути безвідмовними, що у них навіть язик не повертається сказати «НІ». Тому, з першого разу може не вийти, поки ви не почнете робити це сміливіше. Уміння вчасно відмовити – це одна з обов’язкових навичок кожної жінки.
Поради як говорити ні витончено і не грубо:
1. Розставте пріоритети
Пріоритети у всіх різні. І те, що ми хочемо зробити, і те, що потрібно зробити, і те, що потрібно було зробити ще вчора. Розставте для себе все по поличках і усвідомте важливість усіх оточуючих вас справ.
2. Делегуйте
Віддати або розподілити! Знайдіть у списку своїх справ хоча б три пункти, які можна доручити або розподілити між іншими.
3. Плануйте особистий відпочинок
Просто визначіться для себе, коли ви виділите хоча б 30 хвилин відпочинку щодня. Витратьте цей час тільки на себе. Робіть кожен день для себе щось приємне.
4. Не дозволяйте нікому переривати ваш відпочинок
Не піддавайтеся ні на які вмовляння, коли хтось просить вас зробити якусь роботу в ваш особистий час.
На плечі сучасних жінок впало дуже багато відповідальності. Навіть наш вільний час служить для якихось важливих особистих справ. Ви розміщуєте фотографії в соцмережах, пишете список необхідних продуктів, будуєте плани, складаєте розпорядок дня або вирішуєте, коли посидіти десь з друзями. А коли ви нарешті звільнитеся від роботи, то вам потрібно буде приготувати поїсти, відповісти на телефонні дзвінки, відвезти дітей чи онуків з точки А в точку Б.
Навчившись грамотно делегувати і розставляти пріоритети, а також говорити «Ні» на те, що інші можуть зробити і без вашої допомоги, ви зможете знайти для себе час. Випийте чашку вашої улюбленої кави, включіть вашу улюблену музику. Не витрачайте час на занепокоєння про те, що вам ще потрібно зробити. Проведіть якийсь час наодинці з собою, а ваші колеги та родичі тільки отримають користь від вашого відпочинку.