Головна > Мистецтво привабливості > Косметика > Натуральна, біо чи екологічна косметика – як розібратися?

Натуральна, біо чи екологічна косметика – як розібратися?

Натуральна, біо чи екологічна косметика - як розібратися?

Якщо ви хочете придбати щось із так званої біо-косметики або екологічних засобів, то зіткнетеся з величезним вибором марок, що пропонують засоби з різними властивостями і складом. І якщо люди, які зробили вибір на користь біо-косметики давно, вже експерементальним шляхом визначилися з тим, що більше їм підходить, то початківцям не завжди легко придбати те, що вони хочуть, не заплутавшись у розмаїтті брендів та їх обіцянок. Натуральна чи біо-косметика – чи є різниця між двома цими визначеннями? Адже коли ви починаєте підбирати засіб для себе, ви незмінно зіткнетеся саме з цими назвами.

Якщо поняття «біо-косметика» є більш-менш визначеним, то вибираючи косметичний засіб, який виробник називає натуральним, ви не завжди точно знаєте, що мається на увазі. Різні лейбли можуть по-різному тлумачити слова «біо» та «натуральний», проте для того, щоб отримати сертифікат організації ECOCERT, косметиці, виробник якої називає її натуральною, необхідно мати в своєму складі не менше 95% інгредієнтів натурального походження і лише 5% – хімічного.

Якщо продукт має позначку «біо», чи означає це, що він вищий за якістю в порівнянні з іншими продуктами, які не мають такого «титулу» і коштують дешевше? Представники марки Weleda, досить широко відомої в області біо-косметики, заявляють, що для того, щоб продукція отримала схвалення і могла по праву називатися біологічною, потрібен час і достатні фінансові вкладення. Деякі марки не докладають зусиль у цьому плані і все одно користуються бездоганною репутацією. Але й косметика, що називається «біо» та відповідна під певний стандарт якості, може не відповідати нормам іншого.

Лейбли (маркування) біо-косметики

Маркування «біо» косметична марка отримує в тому випадку, якщо вона підходить під вимоги, встановлені стандартом якості. Вона зобов’язана відповідати нормам виробництва і особливим показниками якості. Але нерідко відбувається так, що ці маркування створюються групами виробників, які працюють в одній сфері і дотримуються одних тих же правил, в той час як в ідеалі вони повинні бути прописані незалежними організаціями.

ECOCERT

ECOCERT – це організація з контролю виробництва та сертифікації, яка має представництва в більш ніж вісімдесяти країнах світу. Її система сертифікації спирається на досить прості догми, серед яких: мінімум побічних явищ, перевагу натуральному походженню продукції, інгредієнтів, які вийшли з органічного сільського господарства. У своїй роботі ECOCERT використовує два основних поняття натуральної косметики, які відрізняються за складом і властивостями.

У Франції діє статут асоціації Cosmebio, який відповідно до норм ECOCERT вивів два лейбла для косметики натурального походження – BIO і ECO.

Косметика BIO (зелене маркування) повинна містити мінімум 95% натуральних інгредієнтів або інгредієнтів натурального походження, серед яких:

мінімум 10% – з органічного сільського господарства;
мінімум 95% сертифікуються як інгредієнти органічного сільського господарства;
максимум 5% інгредієнтів синтетичного походження, які містяться в обмеженому списку дозволених для застосування.

Косметика ECO (синє маркування), повинна містити не менше 95% натуральних інгредієнтів або інгредієнтів натурального походження, серед яких:

мінімум 5% з органічного сільського господарства;
мінімум 50% сертифікуються як інгредієнти органічного сільського господарства;
максимум 5% інгредієнтів синтезованих, що містяться в обмеженому переліку дозволених для використання в косметичних цілях.

Це косметика, такзвана «біо», і в ній, згідно ECOCERT, не повинно міститися інгредієнтів тваринного походження, синтетичних ароматів, фарбників, силіконів, гліколей і ряду інших хімічних компонентів.

Марки, які стверджують, що вони виробляють біо-косметику, проходять контроль організації ECOCERT двічі на рік.

NaTrue – три рівня натуральності

NaTrue – це приватний сертифікаційний орган, утворений відразу декількома європейськими виробниками косметики в якості відповідного знака напливу «натуральної косметики», що стався в кінці першого десятиліття двотисячних. Він утворений в 2009 році і має на меті прояснити деталі, визначаючи ступінь натуральності косметичної продукції. В результаті виведено три рівні гарантії якості, які укладаються в рамки наступних визначень: Natural, With Organic, Organic.

Natural – натуральна косметика (одна зірка NaTrue)

Продукт, який отримує цю маркування, містить мінімальну кількість тільки натуральних інгредієнтів, в основному спираючись на властивості компонентів натурального походження.

With Organic – натуральна косметика, частково «біо» (дві зірки NaTrue)

Ця продукція підходить під стандарти попередньої категорії, але містить як мінімум 15% натуральних інгредієнтів, не піддається хімічному впливу, і максимум 15% компонентів, що мають натуральне походження. З іншого боку, щонайменше 70% натуральних інгредієнтів повинні відбуватися з контрольованого біологічного виробництва.

Organic – біо-косметика (три зірки NaTrue)

Цей рівень поєднує в собі стандарти якості попередніх двох, але посилює вимогу до складу косметики, де тепер має бути як мінімум 20% натуральних немодифікованих компонентів і максимум 15% інгредієнтів натурального походження. Не менш 95% натуральних інгредієнтів повинні відбуватися з контрольованого органічного господарства.

Але будьте обережні, тому що косметика, що проходить за стандартом NaTrue, може містити інгредієнти тваринного походження.

BDIH – сертифікована натуральна косметика

BDIH – це німецький контролюючий орган, створений в 1996 році і є одним з найбільш шанованих у світі. Згідно з нормами BDIH косметика повинна виготовлятися виключно з інгредієнтів рослинного або мінерального походження (в пріоритеті «біо»), які входять в список з шестисот дев’яноста дозволених до використання компонентів. Якщо формула косметики містить хоча б один компонент, якого немає в переліку BDIH, марка не отримає схвалення. Косметика проходить контроль BDIH щороку. Зрозуміло, в ній не повинно бути нафтопродуктів, продуктів синтезу, генетично-модифікованих продуктів та інгредієнтів тваринного походження.

Інші контролюючі органи

У кожній країні є своя власна організація, яка повинна сертифікувати продукцію, такзвану біологічною, органічною, натуральною. Деякі з них захоплюються узагальненням і розглядають косметичні засоби без належної уваги до процентного співвідношення натуральних і хімічних засобів, до продукції, що надходить з екологічно чистих плантацій та інших параметрів, які чітко визначені такими потужними організаціями, як ECOCERT та іншими європейськими регулюючими органами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *