Головна > Мода для дівчат > Стиль > Дрес-код business casual для жінок

Дрес-код business casual для жінок

Стиль business casual для жінок базується на окремих предметах в діловому стилі, які обов’язково поєднуються між собою, але які передбачають деяку свободу.
Шанувальників одягу business casual дуже багато: в основному, цієї манери одягатися дотримуються менеджери, молоді підприємці, люди творчих професій. Діловий неформальний стиль доречний в офісах, де немає строгого дрес-коду, а також в офіційних попередження по п’ятницях.

Історія стилю business casual

Casual в перекладі з англійської – «вільний, невимушений». Цей стиль в діловому середовищі з’явився як виняток, але з часом став модним правилом – негласним, недбалим і непростим.
Манера одягатися, названа англійським словом casual (воно звучить як «кежуал»), народилася в англосаксонському світі. Спочатку вона називалася «mufti day»: словом «mufti» з початку XIX століття англійські військові в індійській колонії позначали цивільний одяг, на противагу уніформі.
Історія стилю business casual почалася в 1970-х роках в Америці, коли посилилося протиставлення суворої офіційної і повсякденної форми одягу. Остаточно поняття дрес-коду business casual – «dress down day», або «mufti day», a найчастіше «casual Friday» – закріпилося в середині 80-х років.

Першими на це пішли великі комп’ютерні компанії, такі як Hewlett Packard і Microsoft, а за ними і юридичні, і фінансові організації. Співробітникам дозволили в п’ятницю, напередодні вікенду, приходити на роботу не в діловому костюмі.
У комерційних верхах до цього демократичного рішення прийшли поступово. Спочатку ділової casual ввели на так званих спонсорських заходах в кінці тижня. На них можна було з’явитися в повсякденному, ошатному або навіть маскарадному одязі. Це додавало офісному життю привабливості, розвивало корпоративний дух: чому не додаткова мотивація – можливість прийти в обридлий до кінця тижня офіс в джинсах, а не в випрасуваних брюках?
Далі інших пішов тоді ще не найбагатша, але вже досить забезпечена людина Білл Гейтс: своїм підопічним комп’ютерним геніям він дозволив бути на службу в джинсах і светрах всі п’ять днів на тиждень. Він чудово розумів, що для програмістів, як і для художників, журналістів, сценаристів і всіх інших представників «вільних» професій, головне – не відволікатися від творчого процесу. Одяг в стилі бізнес casual стиль дуже зручний – в ньому комфортно, а значить, краще працюється.

А ось відділи маркетингу не змогли дозволити собі таку розкіш: зустрічі з клієнтами та партнерами диктують свої правила. Розслабитися, будь ласка, але раз в тиждень і дотримуючись цілком певних суворих рамок, які не поступаються за складністю звичайному дрес-коду, а в чомусь і перевершують його. На благодатному модному грунті 1990-х casual просто розцвів. Витрачати гроші напоказ стало непристойно, знаменитості переодяглися в футболки і кросівки. Принцеса Діана сміливо з’являється на публіці не тільки в жіночому платті від Версаче, а й в демократичних джинсах. У моду входять стиль гранж з шокуючими образами, що нагадують про вуличних бродяг, поєднання непоєднуваного і ефект поношеності в одязі.

Сучасна ділова неформальний стиль

У 2000 році європейське законодавство скасувло право роботодавців примушувати своїх співробітників дотримуватися суворого дрес-код в офісі – на тій підставі, що такий диктат порушує права людини. Втім, бізнесмени, давно мріяли про свободу від ділових костюмів, досить швидко виявили і зворотний бік медалі. Спочатку всі дуже зраділи нечуваній свободі.

Але майже відразу, як це часто буває з усіма свободами, задумалися: а що ж тепер надіти? Стиль casual в серйозній, хоча б скільки-небудь поважаючій себе конторі зовсім не означав, що на роботу можна з’явитися в старому розтягнутому светрі і поношених джинсах. Виникли і проблеми зі смаком. Casual заохочує незвичні поєднання кольорів і нагромадження аксесуарів, тому, якщо забути про здоровий глузд і перейти розумні межі, ніщо не заважає скотитися з casual office до абсолютно недоречного на роботі chic casual.

Спочатку діловий повсякденний стиль був представлений простою формулою: штани або спідниця з трикотажем. Багато стали думати, що відбулася революція в діловому одязі, і стали сприймати звичайні запрані джинси, різнокольоровий трикотаж і пляжні сандалі як офісний наряд.

Але бізнесмени дуже швидко зрозуміли, що це не так. По-перше, діловий одяг має певне значення в різних ситуаціях. Типова кар’єра менеджера або чиновника включає різноманітні події та заходи, для кожного з яких потрібно створити особливе враження від зовнішнього вигляду. Тому виникає необхідність мати в діловому гардеробі одяг для кожної ситуації.


По-друге, корпоративний дрес-код вимагає комбінувати одяг і аксесуари таким чином, щоб весь зовнішній вигляд справляв ділове і елегантне враження. Проблема повсякденного гардеробу в тому, що швидко і вдало підібрати речі для «вільної п’ятниці» важко, так як цей одяг часто купується в різних місцях. Багато магазинів в Європі і Америці запропонували безкоштовні навчальні відеокасети, щоб допомогти компаніям донести до своїх службовців принципи правильного підбору ділового одягу. Ключові моменти цих рекомендацій – менше спортивності, висока якість матеріалів, додавання третього шару одягу.

 

І тут виявився парадокс. На гідному одягу в «вільному» від офіціозу стилі людині потрібно витратити близько 500 доларів (і вище, якщо себе не обмежувати) – і це тільки на один день в тиждень. Більш того, речі повинні бути найвищої якості; їх треба зуміти підібрати і ще правильно носити.

В результаті багато організацій ввели суворі обмеження на стиль casual в офісі. Це означає, що з понеділка по четвер обов’язковий традиційний діловий костюм, а в п’ятницю можливий повсякденний, невимушений, розслаблений стиль одягу. Основна маса компаній трактує такий стиль як «елегантний повсякденний» (smart casual), а не просто «повсякденний». Практика показала, що якщо залишати інтерпретацію casual на відкуп співробітникам, то не уникнути ще більших турбот, ніж з формальним бізнес-гардеробом. Подивіться на фото: business casual – це особливий, діловий шик, що не терпить недбалості, але і не ставить суворих рамок:

Основне правило стилю business casual

Розуміння ділового повсякденниго стилю як відсутність, якого б то не було стилю абсолютно невірно. Основне правило стилю business casual: нічого не вибирайте бездумно.

Предмети повсякденного одягу в діловому гардеробі вимагають серйозного підходу до вибору тканини, її якості, крою, що тягне за собою чималі витрати. Якщо ви не впевнені в якійсь речі, краще утриматися від неї.

Як видно на фото, стиль business casual для жінок вимагає відповідних, не дуже строгих аксесуарів:

Не забувайте про помірний макіяжі в неформальні дні. Без нього ви будете виглядати недбалої і не готовою до роботи. Є й інша важлива деталь, про яку потрібно пам’ятати: абсолютно не дозволяється плутати casual з недбалістю.

Навіть суворе дотримання ділового стилю не врятує зовнішній вигляд, якщо одяг пахне потом, модна спідниця не відпрасована, а на блузці – брудна пляма. Пам’ятайте: неформальний стиль в бізнесі – це діловий неформальний стиль.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *