Американські дизайнери, ще минулої осені що продемонстрували свої колекції сезону весна 2010 в рамках Тижня моди в Нью-Йорку, відреагували на складну ситуацію у світовій економіці, втіливши в нових творіннях яскраві, життєрадісні кольори та зручні, знайомі силуети.
Ключовими трендами нових весняних колекцій стали багатошарові ансамблі з спокусливих напівпрозорих тканин, використання яскравих, часом контрастних кольорів, несподівані вирізи, асиметричні лінії, витертий денім і оригінальні поєднання текстур і принтів. При створенні суконь, топів і жакетів дизайнери приділяли увагу красі всього одягу, створюючи ансамблі, настільки ж стильні спереду, так і ззаду. Деякі ж йшли ще далі, придумуючи для передньої і задньої сторони одягу особливий дизайн.
Втім, за словами Ніни Гарсія, директора по моді відомого журналу Marie Claire і однієї з суддів популярного реаліті-шоу про моду «Project Runway», справжньою константою моди завжди був і залишається колір. «Немає нічого, що змушує нас відчувати надію і оптимізм краще, ніж яскравий відтінок королівського пурпурного або золотисто-жовтого».
Колір – один з невід’ємних атрибутів кожного сезону, свого роду стимул для появи бажання купівлі. Однак сьогодні, як ніколи, жінки стали економніше у своїх витратах.
У весняних колекціях 2010, за інформацією Pantone, найактуальнішими кольорами стали бірюзовий, фіолетовий, кораловий, яскраво-синій, жовтий, томатно-червоний. Не менш популярна й нейтральна палітра відтінків рожевого шампанського, висушеної зеленої трави, евкаліптова-сірого, теплого бежевого. Найбільш стильними, втім, виявилися класичні чорний та білий, з’єднані в цікаві візерунки, несподівані кольорові сполучення і напівпрозорі багатошарові ансамблі.
«Коштовні» відтінки і дорогоцінні камені.
Аксесуари, і особливо ювелірні прикраси – один із найкращих способів додати яскраві кольори або класичні нейтральні відтінки у гардероб. З огляду на популярні колірні рішення, певні дорогоцінне або навіть напівдорогоцінне каміння може стати стильним яскравим акцентом – кварц, берил, турмалін, гранат, жадеїт, лабрадорит і класичні перли.
У результаті економічної кризи стиль життя і ставлення до споживання змінилися практично радикально. Так, наприклад, Ненсі Лич, представник знаменитого австрійського бренду Swarovski, стверджує, що кидається в очі споживання більше не в моді – і навіть ювелірні прикраси стали більш індивідуальними, вишуканими, таємничими. Дорогоцінне каміння, втім, залишилися одним з найкращих символів людських емоцій.
Ювелірні вироби, продемонстровані на весняних подіумах, за великим рахунком обмежуються намистом і браслетами. Еклектика стала одним з ключових трендів в прикрасах, втілившись у великому, яскравому намисті, багатошарових прикрасах різної довжини, довгих намистах з великими медальйонами, прикрасах, складених з окремих браслетів різної ширини і кольору.
Крім того, особливу популярність у весняно-літніх колекціях придбали великі, довгі сережки-підвіски, особливо стильно виглядають в поєднанні з актуальними цієї весни асиметричними нарядами. Коктейльні каблучки з великим, кольоровим камінням як і раніше залишаються в моді, проте тепер їх дизайн передбачає, за великим рахунком, використання лише одного, центрального, най яскравішого каменю замість багатьох мініатюрних дорогоцінних каменів.
Для багатьох дизайнерів ювелірні прикраси стали продовженням їх характерного стилю, що втілюється в колекціях одягу. Так, наприклад, Вєра Вонг додала до легких, романтичних багатошарових нарядів розкішні прикраси з власної ювелірної колекції, що привертають увагу, перш за все, надзвичайною тонкістю і вишуканістю дизайну. Бренд Twinkle by Wenlan прикрасив своїх моделей оригінальними прикрасами – браслетами й ланцюжками з алюмінію і латуні з золотистим, сріблястим або чорним покриттям і яскравими акцентами різнокольорових геометричних декоративних елементів.
Поєднавши моду і повсякденність, Діана фон Фюрстенберг стильним доповненням своєї еклектичною колекції «Queen of the Desert» зробила браслети, виготовлені вручну в Африці. Крім того, моделей на подіумі фон Фюрстенберг прикрасили вироби і з власної ювелірної лінії дизайнера, що розробляється у співпраці з бразильським ювелірним брендом H. Stern – у тому числі довгі намиста з 18-каратного золота, браслети-ланцюжки із золота і срібла, золоті коктейльні кільця з великими кристалами.
Ще одним прикладом по-справжньому успішної співпраці моди та ювелірного мистецтва став показ модного бренду Badgley Mischka, в рамках якого було продемонстровано не тільки нові моделі колекції, а й прикраси, створені дизайнерським дуетом у співпраці з нью-йоркським ювелірним брендом Sequin: оригінальні вироби з бірюзи, кристалів, дерева, перлів, зістареного золота в стилі Італії сорокових років.
Вишукані ювелірні прикраси доповнили колекції Kati Stern for Venexiana, Carman Marc Valvo і Sergio Guadarrama for Celestino. Дизайнер Кеті Стерн доповнила вишукані коктейльні сукні великими і в той же час класичними намистом, браслетами й сережками із золота та платини з діамантами та кольоровими дорогоцінними каменями. Дизайнери бренду Carman Marc Valvo для нової колекції одягу вибрали прикраси, створені ювелірами World Gold Council – безліч браслетів, довгих ланцюгів і сережок з яскравими різноколірними коштовними каменями в екзотичному стилі, що доповнив атмосферу «сучасних джунглів» самої колекції. Нарешті, Sergio Guadarrama for Celestino для додання родзинки розкішним ансамблів з благородного атласу вибрав прикраси з діамантами і рідким чорним коралом від Passman Galleries.