Головна > Поради > Як викрити шахраїв в перші 5 хвилин розмови

Як викрити шахраїв в перші 5 хвилин розмови

Як викрити шахраїв в перші 5 хвилин розмовиЯк зрозуміти, коли пропонують неякісний товар або угоду? Як викрити шахрайство за перші 5 хвилин розмови?

Спритні продавці-консультанти, які пристають на вулицях до перехожих і дзвонять у квартири були завжди. Часи змінюються, змінюється і продаваний товар, але тактика і тиск на покупців залишаються колишніми. Звичайно, зрідка ось так на руках можна купити непогану річ – але це швидше виняток. Частіше ж всі ці товари і послуги нікуди не годяться. І ось чому.

Якщо якась фірма або компанія виробляє або доставляє дійсно якісний товар, їй не потрібно наймати когось для його поширення. Хороший товар просто викладається на полиці супермаркету, йому робиться невелика реклама для інформування, а далі він буде розходитися завдяки своїй якості та рекомендаціям людей один одному. А от поганий товар, підроблений або вкрай низької якості, та ще й по непристойній ціні, брати ніхто не буде. Тому що в будь-якому магазині або офісі ми завжди уважно розглядаємо майбутню покупку і вибір робимо завжди в бік кращої. Ось чому для поширення ширвжитку і укладення вигідних для фірми і невигідних для вас угод наймають особливих людей, яких попередньо навчають хитрощам психології і маркетингу. І вуаля – прямо посеред вулиці ви купуєте незрозуміло що за високою ціною, а потім всю дорогу додому і навіть вдома клянете себе як останню дурочку.

Але може бути і така ситуація. Наприклад, вам потрібно купити нові двері в спальню. Ви об’їжджаєте магазини, обходьте будівельний ринок. І постійно натикаєтеся на окремо розташованих продавців з великими красивими дверима посеред звичайної вулиці, які засовують у ваші руки буклет і пропонують безкоштовно привезти дизайнера додому. Як зрозуміти, чи варто погоджуватися на таку послугу, а потім і купувати двері, тим більше що у них якісь там «акції і знижки»? І тим більше, що в кризу кожна фірма бореться за свого клієнта, і, можливо, такі пропозиції – цілком нормальні?

Ознаки шахрайства

А ось визначити шахрайство і не отримати поганий товар за високу ціну допоможуть такі ознаки:

Ознака 1. Терміни

Вони завжди кваплять: «У нас можна придбати цей товар тільки сьогодні, завтра – ціни будуть в два рази вище», «Число наших запрошень до співпраці сильно обмежена, поспішайте!», «Якщо ви прямо зараз не купите ці двері, то втратите потім набагато більше і в ціні, і в якості! ». Головне – вони не дають часу на роздуми, ні хвилини – адже ви можете легко передумати. Варто вам тільки поворушити мізками – і ви відразу зрозумієте, як невигідно вам щось купувати у цих консультантів. А цього вони якраз не хочуть – тому відразу заговорюють, кваплять і тиснуть. Як цигани – оточать і не вирвешся.

Ознака 2. Звернення

Головний коник недобросовісних продавців – це створити навколо клієнта атмосферу, як біля царя. Вам принесуть хорошої кави на блюдечку, будуть метушитися два-три менеджера, а розмовляти з вами будуть як з президентом країни. Як після такого звернення та послужливості можна сказати, що ви відмовляєтеся від послуги або угоди? З зусиллям, правда? Ось на це і тиснуть зазвичай шахраї. Вони всього лише злегка пометушилися, а залежаний договір підписаний.

Ознака 3. Жести

Зверніть увагу на жести співрозмовника: в ті моменти, коли він несподівано схрестить руки на грудях, почухає ніс, почне поправляти краватку – він бреше. Причому самим нахабним чином. Психологи давно вивчили манеру жестикулювання під час обману або приховування правди, і практично по всій планеті, не залежно від роду і мови народу, вона схожа.

Чимало розкажуть також руки – розкриті догори долоні зазвичай говорять про щирість. А ось перевернуті тильним боком донизу свідчать про бажання влади, володіння. Піднятий вказівний палець – агресія, причому не мала.

Якщо вам не сподобалося жестикуляція менеджера або продавця – купувати у них нічого не варто. Адже неспроста ж вони так зляться і нервуються, хоч і намагаються приховати це ззовні – але ж жести не обдуриш, їх контролювати важко. Можливо, продавцям поставили план на виконання, а вони продати поганий і дорогий товар ніяк не можуть, ось і насідають на вас, нервуючи всередині. А навіщо вам «жовте і китайське»?

Ознака 4. Манія величі

Звичайно, кожна жаба своє болото хвалить, і кожен продавець і фірма завжди будуть переконувати клієнта, що вони – найкращі на ринку країни. Але не кожен стане обманювати, заявляючи, що у нього взагалі монополія, і всі інші займаються однією підробкою. Зауважте, чим більше розхвалюється ваш співрозмовник, і чим більше повітряних замків він налаштує, тим більша ймовірність, що вам щось відверто впарюють. Адже якщо товар або послуга дійсно хороша, то так трястися абсолютно за кожним клієнтом не стануть.

Ознака 5. Тиск на емоції

Тиск на емоції – найпоширеніший і самий діючий прийом. Причому діє він тільки на жінок – чоловіки більш раціональні і звикли мислити логічно. А у жінок спочатку прийнято викликати позитивні емоції, розповідаючи, як добре їм буде після придбання товару, потім – негативні, натякаючи, як погано без цієї чудесною штуковини.

І, нарешті, контрудар – на жалість. Через жалість жінки роблять величезні дурниці і навіть виходять заміж, всього лише пошкодувавши «мужчинку». А тут для жалості потрібно небагато: розповісти про те, як жарко продавати в такий сонячний день, які всі покупці грубі, ніхто навіть «дякую» не скаже, які хороші і якісні двері вони продають, але їх не беруть, бо продавці – не нахабні, не вміють гіпнотизувати, як інші, і тільки ви, мовляв, дівчина підійшли, які ж ми невдачливі, інші жах що продають, а ми – річ, і стоїмо …

2-3 хвилини такого ниття, і двері ви таки купите. Пошкодуєте просто.

Ознака 6. Обіцянка легкості

Улюблений козир шахраїв – це обіцянка легкості. Мовляв, купіть у них товар або замовите послугу – жити після цього стане легко і просто, як у казці. А до нірвани і байдикування прагнуть майже всі. Що вдієш – лінь двигун прогресу.

Ознака 7. Почуття провини

І, нарешті, останній контрудар шахраїв – це ваше почуття провини. Як же так, адже вам тут битих 5 хвилин щось розповідали, трудилися, пурхали перед вами, каву принесли (а йому ще й робити треба), стільки часу витратили і сил, так сподівалися – а ви ВІДМОВЛЯЄТЕСЯ?? Так як же вам совість дозволяє? Ось люди непорядні! …

Пару таких поглядів скривджених і натяків – і ви у них купите все.

Не ведіться на хитрощі продавців неякісного товару – цінуйте і свої гроші, і свої нерви.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *