Ображатися, дутися, не розмовляти або помиритися з коханою людиною? Іноді краще з’ясувати стосунки, ніж накопичувати негатив. Не завжди варто слідувати приказці «Поганий мир краще доброї сварки». Психологи запевняють: у деяких ситуаціях краще посваритися. Тільки робити це треба правильно. Але будьте уважні, навіть використовуючи всі поради наведені нижче, не варто сваритися перед важливою подією, наприклад якщо Ви сім’єю відправляєтеся на море, то щоб поїздка не зірвалася все накопичене краще вирішити після. Але все таки, як же правильно сваритися?
Яка ж користь може бути від сварки? Давай спробуємо в цьому розібратися. Під час конфлікту можна дізнатися, що твій партнер думає насправді. При бурхливому з’ясуванні стосунків люди менше себе контролюють і, як правило, говорять саме про те, що їх дійсно турбує. Треба тільки дати можливість висловитися. Такий обмін інформацією допомагає притертися один до одного. Прислухайся до претензій свого опонента – і ти зрозумієш, що для нього є важливим, які слова чи вчинки його дратують.
Але навіть якщо в запалі сварки ти нічого не чуєш, ні на що не звертаєш уваги, а лише кричиш і б’єш посуд, то і в цьому теж є свій плюс. Це відмінний спосіб розрядити атмосферу і виплеснути негатив, який накопичувався тижнями, а то й місяцями. Все це корисно – і для здоров’я, і для відносин з партнером. На думку психолога, сварка – це звільнення від невисловлених образ. Після того як партнери висловлюють раніше придушувані емоції і переживання один одному, настає стан внутрішнього комфорту.
Фахівці давно помітили, що нудьга і одноманітність породжують офісні війни та сімейні скандали. Звичайно, з колегами краще бути коректними і стриманими, хоча іноді теж не заважає розставити точки над «і». А ось у подружжя такі драматичні сцени часом закінчуються пристрасним сексом. Тільки не сприймай це як пораду: не всі чоловіки після розборок з коханою готові запалився пристрастю.
Переконалися, що сваритися буває корисно? Але не поспішайте кидатися в бій! Спочатку вивчи правила грамотного конфлікту.
Пам’ятай, Ви з співрозмовником не воюєте, а намагаєтеся вирішити спільну задачу. І нехай досить емоційно, на підвищених тонах, але ви обговорюєте шляхи, які допоможуть знайти вихід із ситуації.
Не намагайся емоційно відстояти свою позицію. Набагато ефективніше зосередитися на аргументах. Причому твої доводи повинні бути зрозумілі співрозмовнику, а для цього треба відштовхуватися від його системи цінностей, говорити однією мовою.
Щоб досягти взаєморозуміння, учись слухати опонента. Не жбурляти звинуваченнями безперебійно, роби паузи – дай можливість партнеру відбивати твої удари.
Ні в якому разі не переходь на особистості. Не зачіпай в конфлікті походження людини, національність, матеріальне становище, особливості зовнішності і тим більше його фізичні недоліки.
З ким би не виникли розбіжності (з другою половиною або колегою), не з’ясовувати стосунки при сторонніх. А вже втягувати їх у свої розборки і змушувати встати на свою сторону тим більше не можна! До того ж чим більше свідків, тим складніше залагодити конфлікт. Але ж ти до цього прагнеш, чи не так?
Нерідко з’ясовується: те, що стало приводом до сварки, зовсім не є її справжньою причиною. Психологи радять докопатися до істини – в цьому випадку у Вас з’являється шанс усунути ті протиріччя, які привели до конфлікту.