Головна > Поради > Як правильно написати резюме?

Як правильно написати резюме?

rezyumeВи шукаєте нову роботу. Це означає, що доведеться навчитися писати резюме. Навіщо? Та час зараз такий – конкуренція, високі вимоги до професіоналізму кожного працівника – треба вміти запропонувати себе, свій досвід, до того ж навряд чи ви зможете оббігати всі офіси фірм та відділи кадрів великих підприємств, питаючи про вільні вакансії, а резюме склали і відправили. Так що в цьому плані резюме для влаштування на роботу полегшує життя.

До того ж, можливо, ви шукаєте віддалену роботу. Однак з іншого боку, резюме створює нові труднощі: доводиться намагатися заочно, у письмовій формі справити сприятливе враження на абсолютно незнайому людину. Що ж, постараємося вирішити це завдання – як правильно написати резюме, щоб саме вас визнали гідною жаданої посади і допустили перед світлі очі важливого начальника для співбесіди. З чого почати?

Насамперед, вкажіть свої особисті та контактні дані. Надайте якомога більше варіантів знайти вас – номери телефонів, адреса електронної поштової скриньки, домашню адресу. Не старайтесь бути абсолютно анонімною. Не бійтеся дати номер свого стаціонарного телефону – ніхто не стане дзвонити до вас і жартувати. Причому вкажіть ці дані як у спеціальних шаблонних полях, так і на початку тексту самого резюме.

“Навіщо стільки всього?”, – Запитаєте ви, – “мій мобільник завжди при мені”. Це вірно. Але найкраща робота може знайти вас не завтра і навіть не через місяць. А телефон, наприклад, може загубитися. Або, скажімо, ви вказали тільки поштовий ящик, а потім поміняли його. Та хіба мало що?

Короткі правила складання резюме

1. Резюме для влаштування на роботу не повинне бути схожим на об’ємний літературний опис. Бажано, щоб довжина його тексту не перевищувала 1,5-2 друкованих сторінки. Більший текст навряд чи хто-небудь стане читати – через руки людей, що займаються аналізом і відбором резюме проходять тисячі примірників таких документів, і у них просто немає на це часу. Врахуйте також, що, незалежно від бажання чи небажання прочитати саме ваше резюме, іноді на сайтах вводяться обмеження по кількості символів в резюме до 2 або 3 тисяч.

2. Заповнюйте всі графи, зазначені в шаблоні резюме, навіть якщо вони здаються вам неактуальними або незначними. База даних кожного сайту спеціалізована під певні запити його творців і роботодавців, і якщо дану інформацію запитують, значить “це комусь потрібно”. З будь-яких із зазначених даних може вестися фільтрація або сортування.

3. Обов’язково вкажіть вашу освіту, отриману кваліфікацію, місце навчання. Перерахуйте всі попередні місця робіт із зазначенням займаних посад.

4. Не розписуйте докладно ваші захоплення, якщо вони не відносяться до справи, до того ж, роботодавець може вважати, що якщо ви захоплені своїм хобі настільки, що не можете забути про нього навіть на час складання резюме, то робота для вас не так вже й важлива .

Правила складання резюме – рекомендація, якої бажано, але не обов’язково слідувати. Якщо ваш досвід роботи в певному напрямку дуже великий, бути може, чуття підкаже вам не шаблонні, а особливі слова, які знайдуть шлях до серця роботодавця і забезпечать вам бажану вакансію.

Про що не забути? Всі попередні місця як роботи, так і навчання вказуйте в зворотному порядку, починаючи з останнього, причому з точністю до місяця (наприклад, 04.2005 – 11.2007). Якщо вони ставилися до тієї ж сфері діяльності, на яку ви розраховуєте і зараз, то вкажіть свої досягнення, але не забудьте забезпечити підтвердження своїм словам, інакше вони будуть виглядати як хвастощі, насторожать роботодавця і змусять його поставитися до вас з упередженням.

Не забудьте вписати мета вашого резюме – конкретну вакансію (посаду), на яку ви розраховуєте. Фраза “отримання цікавої високооплачуваної посади” може поставити роботодавця у глухий кут, і змусити його втратити до вас інтерес. Якщо ви водите машину, і вона у вас є – згадайте про це. Подробиці про знаннях іноземних мов теж не будуть зайвими, тільки не ставте самі собі оцінок, просто вкажіть рівень володіння – базовий, робочий, вільний.

Закінчивши писати резюме, не забудьте ще раз перечитати його на предмет граматичних і пунктуаційних помилок, оскільки всі ваші професійні навички нівелюються перед елементарної безграмотністю.

Чого не потрібно робити? До цих пір ми говорили, як правильно написати резюме. А тепер кілька слів про те, як це робити неправильно. Неправильно соромитися вказати розмір зарплати, яку ви бажали б отримувати, тому що в деяких випадках відсутність амбіцій в плані грошової винагороди та кар’єри якраз і відштовхує роботодавця.

Неправильно, намагаючись продемонструвати якість своїх знань, наприклад, складати резюме іноземною мовою. Людей, які будуть його обробляти, ви ризикуєте поставити в незручне становище – вони ж не зобов’язані досконало володіти цією ж мовою, а роботодавця можете не переконати у вашому професіоналізмі, а навпаки налаштувати негативно – адже він не знає, самі ви це писали чи ні.

Неправильно, вказуючи причини звільнення з попередніх місць роботи, писати “за власним бажанням”. Всім відомо, що хороших працівників за власним бажанням не відпускають.

Отже, тепер ви вмієте якісно писати резюме, а також попереджені про можливі помилки та їх наслідки. А, як відомо, хто попереджений, той озброєний. Бажаємо вам, дівчата, удачі, трудових звершень і кар’єрних вершин!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *