Як потрібно поводитися в перший день на новій роботі
Ви вважаєте, що отримати нову роботу – це легко? Особливо Вам: амбітній, ерудованій і впевненій в собі? Безумовно, такий підхід гідний похвали, однак, зрозуміло, розслаблятися не варто. Блискуче пройти першу співбесіду – це тільки перша задача, яку Вам належить вирішити на шляху свого кар’єрного росту. Що ж, попереду Вас чекає самий перший день на новому місці. Власне, саме від нього багато в чому залежать і подальші відносини з колегами і співробітниками.
Як показує статистика, близько 40% новоспечених службовців приймають рішення про зміну місця своєї професійної діяльності після першого ж дня, який пройшов не зовсім вдало. Тому, зрозуміло, дуже багато залежить від того, як Ви зможете проявити себе в свій перший день в компанії. Наведені нижче поради напевно будуть корисні як претендентам без особливого досвіду, так і «просунутим» працівникам.
Виключаємо паніку
Звичайно, перший день – це справжнє випробування, яке вимагатиме від Вас чималих сил і справжньої мужності. Розумніше всього скласти певний план на весь робочий день, а також коротко сформулювати список основних завдань.
За особистим бажанням і власною ініціативою познайомтеся зі своїми колегами, а також керівником відділу. Не думайте, нібито їх цікавість перевищить Вашу скромність і боязкість. Все-таки це Ви – новачок, відповідно, Вам і карти в руки.
По приходу приділіть увагу робочому місцю. Раціонально розділіть вільний простір. Звичайно, Ви перебуваєте не в зовсім вигідному становищі, але краще зайнятися цим питанням заздалегідь, адже в іншому випадку про Вас можуть скласти враження як про ледачого, недолугого та неохайного співробітника.
Відразу ж вивчіть розпорядок дня, неухильно дотримуйтесь йому і звикайте до нового для себе розкладу.
В ідеалі Ви повинні максимально швидко освоїти специфіку своєї діяльності, це зарекомендує Вас з кращого боку.
Ну і, безумовно, не панікуйте! Зайвий стрес тільки нашкодить, так що зберіться і просто виконуйте свою роботу добре.
Уважність і пильність
Звичайно, маючи уявлення про мотивацію, а також психологію свого начальника, колег чи співробітників, досить легко влитися в будь-який новий колектив. Скажімо, кого прагне найняти роботодавець? Звичайно, відповідального, активного і виконавчого працівника. Вам потрібно всього лише стати таким. Завжди пам’ятайте про те, що директор зовсім не з почуття обов’язку або ж, наприклад, якихось більш високих мотивів бере Вас до себе. В першу чергу він помітив у Вас ті достоїнства і риси, які посприяють поліпшенню роботи його компанії.
Для того, щоб справити сприятливе враження на свого начальника, потрібно забути про пустопорожні розмови. Слід хоча б на перший час скоротити або ж зовсім відмовитися від особистих дзвінків і розмов, відвідування соціальних мереж, спілкування по асьці та ін. Намагайтеся всім своїм виглядом та діями показати і, головне, довести, що Ви дуже уважні до своїх проектів і максимально зосереджені на роботі. Всі доручення і завдання виконуйте якомога швидше, але пам’ятайте про високий рівень і якість результату. Наочно покажіть, як сильно Ви прагнете до нових знань, професійного досвіду, а також самовдосконалення. Навіть у тому випадку, якщо Ви тримаєте в планах на наступний рік декретну відпустку (про яку, зрозуміло, ні слова), треба прозоро натякнути на кар’єрне зростання. Пам’ятайте, що начальники прекрасно розуміють: мотивований співробітник працює в два рази краще.
Одночасно з тим не варто в перший же свій день на новому місці обіцяти всім і вся золоті гори і медові річки. Хто знає, може статися, роботодавець і справді повірить, ніби Ви в силах за добу впоратися з тижневим навантаженням. І боронь Боже Вам дійсно виконати своє завдання! Адже в такому випадку Вас навантажать роботою понад Ваших фізичних і моральних сил. Розумніше взятися спершу за досить просте завдання, яке Ви виконаєте відносно швидко і компетентно.
Що до Ваших нових колег, то не варто тут демонструвати свої норовливі риси характеру. Як показує практика, в будь-якому колективі, тим паче великому, наявні свої сформовані угруповання і групки. Поспостерігайте і оцініть, який союз Вам ближче. Може статися, найкраще залишитися осторонь і зберегти певний нейтралітет. Звичайно, при першій же зустрічі з колегами потрібно проявити певну ініціативу і представитися. Намагайтеся бути досить відкритою і чесною. Це найкраще сприяє встановленню доброзичливих відносин, у тому числі і професійних.
Геть сором
Нове завдання – це, безумовно, відмінний шанс проявити себе і показати свої найкращі якості. Але не варто наївно вважати, нібито воно буде легким, несуттєвим і простим. Звичайно, начальники люблять тестувати і перевіряти сили, стресостійкість, знання та навички своїх співробітників, що цілком зрозуміло. Керівники в цьому випадку хочуть отримати впевненість у тому, що прийняли правильне рішення, взявши Вас до себе.
Запам’ятайте, що в кожній компанії існують свої негласні правила і неписані закони, які на даний момент для Вас – таємниця за сімома замками. Не варто соромитися прямо звертатися з питаннями до співробітників, а також начальника. Будьте впевнені, що завжди знайдеться той, хто не відмовиться допомогти Вам у вирішенні того чи іншого питання.
Отже, забудьте про те, щоб:
відчувати страх задавати питання і просити допомоги;
особисто намагатися розв’язати якісь конфліктні ситуації;
намагатися відмовчатися в разі помилки.