Дам кілька порад жінкам про те, які фрази не вживати, або принаймні якими словами їх замінити, щоб бути тактовною. Отже, а що ж можна?!
“Хочу тобі дати пораду: я б на твоєму місці …”
Знову встряла в чужу розмову, втрутилася не в свою справу і почала повчати? Навряд чи це комусь сподобається! В результаті навколишні стануть обходити тебе стороною.
Краще так. Якщо так вже не терпиться комусь щось підказати, забудь про фрази «Раджу тобі …» та «Я б на твоєму місці …»! Розкажи, що ти робиш в подібних ситуаціях, або приведи приклад з життя знайомих. Ніякого повчального тону! Ділитися досвідом не забороняється. Але допомога – це одне, а настанови – зовсім інше.
“Ой, я така дурна …”
Допустила помилку і, намагаючись згладити ситуацію, почала себе лаяти: “Ой, я така дурна”. І доб’єшся того, що оточуючі так про тебе і почнуть думати. Краще так. Пожартуй: “Треба ж, який оригінальний спосіб я винайшла. Шкода тільки, що він не працює!” До людей, які мають почуттям гумору, відносяться шанобливо.
“Відчуваю себе такою винуватою …”
Випадково розбила чашку колеги або змусила подругу цілу годину чекати тебе в кафе? Ти десять раз просиш вибачення і все одно відчуваєш себе винною. Звичайно, вибачатися треба! Але не варто перегинати палицю. Так роблять лише вкрай невпевнені в собі люди, яких, як відомо, нерідко зневажають …
Краще так. Постарайся справою загладити свою помилку: подаруй нову чашку співробітнику, купи десерт подрузі. Таким чином усім буде добре. Навколишні зрадіють компенсації і забудуть про образи. Ти перестанеш відчувати незручність за те, що трапилося, і при цьому твоя самооцінка аніскільки не постраждає.
“Суп пересолила, пиріг підгорів …”
Гості похвалили твоє блюдо, а ти у відповідь: “Я горіхи забула додати …”
Краще так. Не принижувати свої здібності! Приймай похвалу – це стимул до нових звершень.
“Спасибі за комплімент, але цій сукні вже сто років!”
Колега сказала, що ти сьогодні чудово виглядаєш. І як ти реагуєш? Тут же непокоїшся: “Що ти! Мені б схуднути…” А коли подруга захоплюється твоєю блузкою, не неодмінно пояснюєш: “Так я її купила кілька років тому за копійки!”
Краще так. Посміхнися, щиро подякуй людині за комплімент і увагу до тебе. Подумай, навіщо співрозмовнику твої виправдання і скарги на недоліки? Він сказав тобі добрі слова – відповідай йому тим же. Так ваше спілкування буде взаємно приємним.