Чоловік, дружина, друг, подруга – іноді складно побудувати діалог з багатьма близькими людьми. Випадки бувають різні, іноді потрібно просто виговоритися комусь. А для цього потрібно грамотно вибудувати всю розмову і, що обов’язково, зацікавити якось співрозмовника. Як це зробити? А я вам зараз все розповім!
1. Не засуджуйте
Коли ваш співрозмовник відчуває тільки засудження і чує тільки критику на свою адресу, у нього автоматично включається якийсь “блок”, і він ніби йде з розмови. Навіть якщо ви абсолютно не згодні з його точкою зору, спробуйте все ж його трохи зрозуміти і вже точно не налягайте на нього, зі словами, що він неправий!
2. Не звинувачуйте
Від того, що ви звинуватите когось у чомусь буде тільки більше шкоди, ніж користі. Скільки б ви не билися, поки людина не усвідомлює, що вона неправа або зробила щось неправильно, вона не визнає свою провину. А на вас до того ж ще й образиться. І вам і йому буде погано, намагайтеся не звинувачувати у всіх смертних гріхах свого співрозмовника.
3. Не вимагайте
Попросити щось можна, але не перестарайтеся, інакше це вже переросте в вимогу. Будьте уважні, саме “просіть”, а не “наказуйте” або “вимагайте”. Партнер відчує себе, як мінімум, ніяково, і ви, швидше за все, нічого не отримаєте.
4. Не плутайте співрозмовника
Вкрай важливо точно і чітко висловлювати свої думки і відповісти ясно на всі питання, які вам задає співрозмовник. Не грайте в ігри і “Відгадайка” натяками. Будьте чесними, і від співрозмовника ви отримаєте те ж.
5. Не ходіть навколо
Не ходіть навколо так близько того питання, з яким хотіли звернутися або яке вас турбує. Цим ви ще більше знервуєте себе і автоматично свого співрозмовника.
6. Підтримуйте зоровий контакт
Дуже важливо завжди підтримувати зоровий контакт, тобто дивитися один одному в очі при обговоренні будь-яких питань. Це символізує чесність, близькість, уважність і розуміння. Крім того, дуже складно довіряти людині, яка бігає очима і уникає вашого погляду!
7. Задавайте питання
Ви не можете будувати тільки монологи, завжди дозволяйте співрозмовнику висловити свою точку зору на ваше висловлювання або проблему. Інакше навіщо взагалі розмовляти? Обов’язково знайте думку співрозмовника. До того ж, навіщо така розмова, в якій обидва співрозмовники один одного не слухають, а тільки говорять, говорять … і ні в якому разі, не піддавайтеся на провокації!
Завжди пам’ятайте, одна справа чути, а інша – слухати. Відмінність в тому, що в другому випадку ви по-справжньому спілкуєтеся з людиною, встановлюєте з ним контакт. І це куди важливіше! А що ви робите, коли вам потрібно поговорити з кимось про щось важливе?