Головна > Цікаві факти > Чому ми купуємо зайве?

Чому ми купуємо зайве?

Чому ми купуємо зайве?

«Шопінг» – яке ж це прекрасне і чарівне слово. Ми живемо в еру фешенебельних бутіків, величезних торгових центрів, маленьких, скромненьких супермаркетів і павутини інтернет-магазинів. Глянцеві вітрини з вирядженими манекенами, так і манять зайти і купити якусь дрібничку. Давайте розберемося, чому нам так складно протистояти цим маркетинговим вивертам. Чому всупереч усьому ми купуємо непотрібні нам речі? Що це: магія вищого рівня або ж підступні психологічні прийоми?

1. Підсвідомо намагаємося звернути на себе увагу

Покупки мають ефект афродізіака – з кожним походом до магазину вони все більше стимулюють і підсилюють бажання оновлення гардероба. З часом втягуєшся в круговорот моди, а потім і конкретно накриває тебе з головою. Приходиш в себе тільки після того, як банківська картка починає протестувати проти чергової покупки.

Нові речі – невід’ємна частина образу. У кожного з нас є свій імідж, завдяки якому у соціуму формується певна думка про нашу особистості. «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму». Але люди примудрилися поєднувати непоєднуване тільки заради того, щоб домогтися певної реакції з суспільства у свій бік. І ось купили ми якусь екстравагантну штучку, одягли її, а вона прямо кричить: «Не проходьте повз, зверніть на мене увагу, я ж яскрава!». У людей з такими особливостями немає своєї думки, вони йдуть всупереч здоровому глузду, щоб виділитися. Ні, експериментувати добре, я тільки обома руками «за». У кожного свій смак. Добре якщо ви дійсно яскрава особистість і вам неординарний одяг приносить тільки задоволення, ви не стрибаєте вище своєї голови. А є люди, які намагаються видати себе за тих, ким вони не є насправді. А це вже говорить про нестачу внутрішнього тепла і голодування в спілкуванні.

2. Шопоголік

Шопоголізм – це епідемія 21 століття. Головним симптомом є залежність людини від непереборного бажання купувати все підряд. Найчастіше під «шопінгом» мається на увазі не просто купівля товарів, а весь комплекс, що включає вільні розваги, такі як походи в ресторани, кафе, кіно.

Основоположницею шопінгу вважають американку Барбару Зелінських. Ця відважна жінка примудрялася витрачати платню чоловіка всього за 2 хвилини 34 секунди! Так що, дорогі читачки, нам з вами є до чого прагнути. Хотілося б процитувати Барбару: «Потрібну річ не купити – здоров’ю нашкодити». А вона ж права. Важлива особливість шопінгу в тому, що при здійсненні людиною покупки у неї в крові підскакує рівень серотоніну – так званого гормону «щастя». А це в свою чергу дуже допомагає при боротьбі з депресією і тривогою. До того ж успішний похід по магазинах підвищує самооцінку, допомагає домогтися самоповаги і набути впевненості в собі.

3. Намагаємося заповнити чорну діру емоційної порожнечі

Існує версія, що всі шопоголіки родом з дитинства. Причина неприборканої пристрасті до покупок криється в нестачі уваги, любові і заохочення з боку батьків. Коли обділений турботою малюк виростає, він підсвідомо намагається компенсувати все те, чого йому бракувало в дитинстві.

4. Про запас

Пішли ви в магазин за джинсами, а додому повернулися з 2 парами зимових чобіт, трикотажною камуфляжною вітровкою, парою гумових чобіт і обтягуючим трико. А раптом стане в нагоді?

5. Довести самому собі свою значимість

Коли людина знаходить фінансову незалежність, вона самостійно починає робити себе щасливим різними способами. Одним з таких способів є нестримний шопінг. Залізний аргумент – «Я ж можу собі це дозволити». Це не більше, ніж задоволення власного его.

6. Екзотичне хобі

Люди люблять колекціонувати незвичайні старовинні речі. Хтось заради доходу, хтось же заради власного задоволення. Таке задоволення собі можуть дозволити досить забезпечені люди.

Хотілося б побажати вам вдалих і теплих покупок, адже вже не за горами зима зі своїми прохолодними вечорами….

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *